Home Think Tank 2023 Fashion, Design & Luxury

Fashion, Design & Luxury

Ownly

Ownly, la luxury design perfumery

“Ogni individuo è unico, proprio come ogni bottiglia di profumo Ownly”. Il concept store Ownly nasce da due macro trend degli ultimi anni: la personalizzazione e il passaggio da un’economia…

Fit Your Jeans: a concept store with intelligent fitting rooms

Retail concept It’s challenging to find a well fitted pair of jeans. Jeans are an everyday piece of garment. People want to feel comfortable in them, they want to look…

ODELA: beyond jewelry

Retail concept ODELA (<au-delà>) was born with the idea of offering unique experiences to customers interested in luxury jewels. Our name is the manifesto to communicate our motto: “beyond jewelry”….

Armonia

Armonia vivacizza la shopping experience

Il settore della moda rappresenta da sempre una componente chiave dell’economia italiana, premiata dal numero più alto di occupati in Europa. Design di lusso, elevata qualità e gusto per il…

Suprm

Suprm, uno store phygital per lo streetwear luxury

Dopo aver effettuato una profonda analisi del settore dell’abbigliamento di lusso, si è deciso di focalizzarsi su alcune tendenze specifiche, proponendo un nuovo format distributivo allineato ad esse. Secondo un’analisi…

MonTage: a vintage-assembly chain store brand

Retail concept MonTage is a vintage-assembly chain store brand with design and tailor services which offers: Vintage clothes, bags and accessories of premium and luxury brands Customized design and tailor…

colorMI

colorMI: il concept retail dedicato all’armocromia

Il progetto colorMI si focalizza sull’ideazione di un concept retail innovativo basato sull’Armocromia, scienza in grado di individuare le nuance e gli abbinamenti cromatici capaci di valorizzare i connotati di…

Bonotti’s luxury fragrances

We propose an innovative and revolutionary retail store concept in the fragrance industry. We conducted a careful analysis of macro trends in both Italy and throughout Europe thanks to a…

Head2Toe: to speed up shopping while slowing down fashion

Our retailing idea emerges as a solution for a new rising portion of urban population: busy working women that have little time to shop. As Europe is witnessing a surge…

TIAM, un giorno per te: a new consumption experience

TIÀM – un giorno per te – is an innovative concept store aimed towards capturing the latest trends in fashion and luxury retail by incorporating them with the needs of…

Chromie, l’armocromia a portata di negozio

L’idea alla base di Chromie (troncamento della parola tedesca armochromie, dato che il sistema nacque presso la scuola di arte e design Bauhaus) parte dall’analisi di un trend in forte…

ReStart: abbigliamento sportivo tra sostenibilità ambientare e high-tech

ReStart è un negozio di abbigliamento sportivo che rappresenta un connubio tra sostenibilità ambientale e high-tech. Ha una superficie di 290 m2, è situato a Milano, in Corso Buenos Aires,…

Neokid: fashion store sostenibile per bambini e neonati

Neokid è uno store di fashion sostenibile e attento all’ambiente ideato per la compravendita di vestiti usati per neonati e bambini (0 – 8 anni). L’idea di Neokid nasce per…

W.A.Y. – Il retailer del futuro

WAY è un modello di negozio d’abbigliamento innovativo che reinventa la customer experience nel punto vendita. La novità risiede nell’ingegnerizzazione del processo d’acquisto e nel recupero degli spazi, riutilizzati per…

Seas: customizzazione all’interno del punto di vendita

In un mondo in continua evoluzione, all’interno del quale il consumatore si trova sempre più al centro delle scelte, abbiamo deciso di lavorare sulla customizzazione e sull’esperienza all’interno del punto…

English projects

Fit Your Jeans: a concept store with intelligent fitting rooms

Retail concept It’s challenging to find a well fitted pair of jeans. Jeans are an everyday piece of garment. People want to feel comfortable in them, they want to look…

ODELA: beyond jewelry

Retail concept ODELA (<au-delà>) was born with the idea of offering unique experiences to customers interested in luxury jewels. Our name is the manifesto to communicate our motto: “beyond jewelry”….

MonTage: a vintage-assembly chain store brand

Retail concept MonTage is a vintage-assembly chain store brand with design and tailor services which offers: Vintage clothes, bags and accessories of premium and luxury brands Customized design and tailor…

Bonotti’s luxury fragrances

We propose an innovative and revolutionary retail store concept in the fragrance industry. We conducted a careful analysis of macro trends in both Italy and throughout Europe thanks to a…

Head2Toe: to speed up shopping while slowing down fashion

Our retailing idea emerges as a solution for a new rising portion of urban population: busy working women that have little time to shop. As Europe is witnessing a surge…

TIAM, un giorno per te: a new consumption experience

TIÀM – un giorno per te – is an innovative concept store aimed towards capturing the latest trends in fashion and luxury retail by incorporating them with the needs of…

Italian Food Excellence

dmc

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